• Hoe doen de top 250 makelaars het Online? Inhoudsopgave: Aanleiding Website Beveiliging Geoptimaliseerd voor mobiel Snelheid van uw website Makelaars in Google Facebookgebruik door makelaars  Overall indruk Relatie tussen online en offline succes Aanleiding Begin Juli 2017 bracht vastgoedactueel.nl de tussentijdse top 250 uit van...

  • Hoe vertaal je als lokale makelaar de inzichten uit online marketing naar praktische voordelen voor je onderneming? Een vraag die ik veel tegenkom bij onze klanten tijdens mijn bezoeken. Het is een begrijpelijke vraag en een relevante behoefte die concreet te vertalen is naar waarde...

  • Bij Online Leadbox helpen wij tientallen organisaties per jaar aan succesvolle leadgeneratie via Facebook. Wat ons betreft behoort Facebook dan ook tot de top 3 drie van beste podia om leads te generen. Het is niet alleen een  perfect platform om de interactie met je...

Top
p

Het 7-Stappenplan voor Online Adverteren

“Online adverteren is een van de meest effectieve manieren om jouw doelgroep te vinden.”

Weten waar de klant jouw funnel in komt geeft je veel inzichten over hoe je hen het beste kan bereiken met jouw advertenties. Hiermee verander je advertentiekosten naar een investering die zich in een veelvoud kan terugverdienen. Online adverteren maakt jouw omzet voorspelbaar en schaalbaar.

Het 7-Stappenplan voor Online Adverteren is de exacte dezelfde methode die wij gebruiken om advertenties beter te laten converteren, een hoger rendement te krijgen en schaalbaar in te kunnen zetten.

[sc_divider color=”#000″]

 

Stap 1: Ontwikkel Avatars

Maak een avatar. Een avatar is een profielschets van jouw ideale klant, die geïnteresseerd kan zijn in jouw advertentieboodschap. Dit is de doelgroep. Wanneer je een profielschets maakt houdt er dan rekening mee dat niet alle avatars hetzelfde zijn. Je wilt verschillende avatars ontwikkelen voor elk aparte advertentiecampagne, gericht op een specifieke promotie. In het onderzoek naar de avatar richt je je op wie de persoon is en welke behoefte / pijnpunten / problemen zij opgelost willen hebben.

Stap 2: Ontdek het “haakje”

Het haakje is de boodschap van jouw advertentie. De “waarom” mensen moeten ingaan op datgeen wat je te bieden hebt. Dit is een belangrijk onderdeel. Zonder haakje in je advertentie is het lastig om mensen actie te laten ondernemen. Benoem de voordelen, de waarde van jouw boodschap. Dus, hoe vertaal je jouw boodschap naar een boodschap die van waarde is voor jouw klant?

Stap 3: Schrijven van de advertentietekst

Tijdens deze fase zie je welk haakje past bij welke avatar. Hier schrijf je een glasheldere “Market To Message match”. Dit zijn teksten die naadloos aansluiten bij de avatar en het haakje. Door dit te doen krijg je zeer gesegmenteerde en specifieke advertenties, in plaats van breed geschreven advertenties. En hoe dichter je op je doelgroep zit, hoe beter de response.

[sc_button link=”mailto:[email protected]” text=”stuur een mail en ga aan de slag met online adverteren” link_target=”_self” background_color=”#ff6600″]

 

Stap 4: Onderzoeken van je avatar

Wanneer je jouw boodschap voor de verkeerde groep mensen brengt, zal dit falen. Daarom is goed onderzoek doen cruciaal. Het belangrijkste tijdens deze vierde stap is het onderzoek. Wie en waar bevindt jouw avatar zich precies. Dit doe je voor elke avatar. Onderzoek op welke sites, social media platformen en andere online kanalen zij zich bevinden.

Stel jouw advertentie gaat over social media en je wilt iedereen bereiken met een interesse in social media. Dan is de advertentie te breed ingezet. Het is lang niet zo effectief als elke avatar individueel te bereiken met je advertentie.

Stap 5: Ontwerp je advertenties

Advertenties kunnen bestaan uit afbeeldingen, video, tekst etc. Afhankelijk van het platform waarop er geadverteerd gaat worden moet er een keuze gemaakt worden. Video-advertenties op Youtube of Facebook, tekstadvertenties op Google of afbeeldingen op LinkedIn. Het kan allemaal. Het doel van de media is om het haakje en jouw boodschap uit te beelden (en te versterken). Een ultieme combinatie maakt de sterkste en best presterende advertenties.

Elk haakje verdiend een eigen advertentie, met een afgewogen keuze voor het juiste medium. Er is een simpele manier om een geschikte afbeelding te vinden. Jouw boodschap heeft namelijk een aantal keywords die direct tot de verbeeldingen spreken. Zoek op Google naar het keyword en zie welke afbeeldingen naar voren komen. Dit zal je genoeg inspiratie geven.

Stap 6: Verzamelen van de resultaten

Wanneer je stap 1 tot en met 5 hebt doorlopen is het tijd om je campagne te lanceren. Na ongeveer een week is het tijd om de prestaties tot dusver te analyseren. Op welke KPI (Kritieke Prestatie Indicator) wil je jouw campagnes sturen? Is het ROI, Kosten Per Acquisitie of Kosten Per Lead? Dit hangt af van het type onderneming. Eenmaal een KPI gevormd, gebruik deze dan om je resultaten te analyseren. Het helpt je ook met het opschalen van je meest succesvolle campagne.

Stap 7: Online adverteren en opschalen

Heb je een winnende campagne? Wat nu? Je kan simpelweg het budget opschroeven en wat anders gaan doen. Of, je gaat nog een stapje verder en het succes uitbouwen. Afhankelijk van welk haakje in combinatie met welke avatar het beste respondeert, kan je deze informatie gebruiken om verder in te zoomen. Zo zou je bijvoorbeeld kunnen gaan A/B testen om te zien of je het bestaande haakje wellicht nog beter kunt formuleren. Een andere optie is om de avatar verder uit te werken, zijn er andere kanalen waarop je dezelfde “gouden” combinatie van online adverteren kunt inzetten?

Wil je zelf dit 7-stappenplan in jouw advertenties testen? Ik help je graag. Stuur een mail naar [email protected]

 

Geen Reacties

Plaats een reactie